Reklam
Tarih : 2025-01-09 14:59:00

Mağazanolsun Kurucu Ortağı Çil: E-ticarette "her şey dahil" sistemi 3 ayda kar ettiriyor

Düzenli satış olması halinde harcamaların karşılanması içinse en az 18 ay gerekiyor. Tekkart’ın Türkiye’nin en kolay ve en hızlı e-ticaret sitesini oluşturma amacıyla hayata geçirdiği ve 5 yılda binlerce kişiyi e-ticaretle buluşturan kuruluşu Mağazanolsun, satılacak ürün de olmak üzere ‘her şey dahil’ sistemiyle 24 saatte satışa başlamaya olanak sunuyor. Ayrıca Mağazanolsun, e-ticaretten para kazanma süresini de 3 aya düşürüyor.

Dünyada ve Türkiye’de alışveriş alışkanlıkları büyük bir değişim içinde. Şu anda perakendeden alışveriş miktarı yüzde 50’nin altına inerken, e-ticaretin geleneksel alışverişten aldığı pay Türkiye İstatistik Kurumu’nun verilerine göre 2024 yılında yüzde 51.7’ye yükseldi. Yıl sonu itibariyle oranın çok daha yüksek olması bekleniyor. E-ticaret ekosisteminin büyüklüğü 2023’de 1.8 trilyon TL iken 2024 yılını ise 3.4 trilyon TL olarak kapatması bekleniyor. Pastanın her geçen gün büyümesi e-ticaret ekosistemine katılmak isteyenlerin sayısını da artırıyor. Öte yandan satıcı adaylarının e-ticarete başlayabilmesi için bir dizi yatırım yapması gerekiyor. Bunun için kişilerin şahıs şirketi, limitet şirketi ya da anonim şirket kurması zorunlu. Şahıs şirketi kurmanın maliyeti 15.000 TL, limitet şirketi kurma maliyeti 50.000 TL tutuyor. Anonim şirket kurma maliyeti ise yasal zorunluluklarla birlikte 500.000 TL’ye yükselebiliyor. 

Depodan uzaktan ödemeye kadar sözleşmeler gerekiyor

Şirket kurulumunun ardından e-ticarete başlamak isteyenlerin önünde bir dizi masraf kalemi daha bulunuyor. Online pazaryeri ile komisyon anlaşması yapılması bir başka aşama. Satılan ürünün cinsine göre yüzde 7 ile 20 arasında değişen komisyonlar ödeniyor. Aynı zamanda online pazaryerinde satılacak ürünün görselleri ile videosunun oluşturulması, ürün tanıtım metninin yazılması ve 7/24 siparişlere yanıt verecek sistemin kurulması gerekiyor. Öte yandan satılacak ürün için pazar ve hedef kitlenin yanında rakip analizi araştırmalarının yapılması gerekiyor. Ürünün satış fiyatı buna göre belirleniyor. Buna hosting, SSL, siber güvenlik, uzaktan ödeme sistemleri, depo ve kargo sözleşmeleri de dahil edildiğinde e-ticarete başlamanın faturası 2.000.000 TL’ye kadar yükseliyor.

Marketing kalemi ayrı bir bütçe tutuyor

Bu noktada bir başka zorluk ise satılacak ürünün imalatı veya ithalatı için gerçekleşecek harcama kalemi olarak karşımıza çıkıyor. Ürünün cinsine göre bu rakam da 1.000.000 TL’den başlayıp ucu açık şekilde yükseliyor. Rakama bir de satılacak ürünün tanıtımı için sosyal medya influencerlarına ödenen ve post başına 100.000 TL’den başlayan rakam eklendiğinde harcama kalemi katlanarak büyüyor. Bir başka deyişle e-ticaret şirketi çatısı altında satışa başlayabilmek için hem şirket kurulumundan ürün tespiti ve pazaryeri ayarlarına kadar bir dizi işlem yapılması hem de 10 ile 15 günlük bir sürecin yaşanması gerekiyor. 

Şirket kurmadan ve ürün olmadan satış mümkün

Son dönemde Türkiye’de satacak ürünü olmayan ama e-ticaretten para kazanmak isteyen girişimciler için de önemli yatırımlar gerçekleştirildi. Tekkart’ın kuruluşu Mağazanolsun, bu alanda 5 yılda önemli başarılar elde etti. Türkiye’nin en kolay satışa başlanan e-ticaret sitesi olma mottosuyla hareket eden ve bugüne kadar 3.000’i aşkın kişiyi e-ticaret ekosistemiyle tanıştıran Mağazanolsun, e-ticarete başlarken yerine getirilmesi gereken yükümlülükleri kullanıcılar adına kendisi çözüyor.

Yüz binlerce ürün arasında seçebilirsiniz

E-ticarete başlamak için şahıs şirketi, limitet şirketi ya da anonim şirket kurulmasının zorunlu olduğunu kaydeden Mağazanolsun Kurucu Ortağı Kubilay Çil, Mağazanolsun e-ticaret platformunda bu zorunluluğu ortadan kaldırdıklarını söyledi. “Böyle bir mecburiyet bulunmadan e-ticarete başlamanıza fırsat sunuyoruz” ifadelerini kullanan Çil, şöyle konuştu:

“E-ticaret ekosistemi her geçen gün daha büyük bir ivme ile hayatımızda yer alıyor. Yapılan araştırmalara göre 2026 yılında e-ticaretin büyüklüğü 8.1 trilyon dolara ulaşacak ve dünyada satışların yüzde 24’ü çevrimiçi hale gelecek. Türkiye’de de e-ticaret ekosistemi her geçen gün büyüyor. 5 yıl önce Mağazanolsun e-ticaret platformunu hayata geçirdik. Amacımız Türkiye’nin en kolay e-ticarete başlanan sitesini oluşturmaktı. Mağazanolsun’da e-ticarete başlarken şirket kurmanıza gerek yok. Aynı zamanda üretici olmanıza yani satacağınız ürünün size ait olmasına da gerek yok. Gıdadan temizliğe, kozmetikten elektroniğe, ev tekstilinden hobiye yüz binlerce seçenek arasından satış yapacağınız ürünü seçebilir ve satışa başlayabilirsiniz.”

3 ayda kâr sağlama fırsatı var

Satışa başlarken hosting, SSL güvenlik altyapısını satıcının sağlaması gerektiğini ama bunu Mağazanolsun olarak kendilerinin sunduğunu kaydeden Kubilay Çil, aynı zamanda ödemeler için satıcının kullanması gereken Sanal POS’u, ürünlerin gönderileceği kargo şirketi anlaşmasını da kendilerinin yaptığını ifade etti. Ürünleri paketleme, kargolamak ile satıcının uğraşmadığını, yine iptal ve iade süreçlerini de takip etmek zorunda olmadığını ifade eden Çil, “E-ticaret ekosistemine girmek isteyenler bu harcamaları yapmak zorundadır. Ama Mağazanolsun ile bu harcamalar tek seferde yapılır. Altyapı, yorum ve fotoğraf ile videolar için sayfa gelişimi ayrıca e-ticarette başarı için eğitim harcamalarını da Mağazanolsun olarak biz üstleniyoruz. Stratejimiz ve motivasyonumuz satıcıların bir an önce kâr etmeye başlamaları üzerine kurulu. Mağaza satın aldıktan sonra kâr elde etme süreci ise sağladığımız bu kolaylıklar sayesinde 3 aydan başlayabiliyor” diye konuştu.

3.000 kişiyi 1 günlük sürelerde satıcı yaptık

Mağazanolsun’un hızlı ve kolay kurulum, 24 saat içinde satışa başlama, envanter ve ürün yönetimi kolaylığı, özgün mağaza tasarımı ve kişileştirme gibi özelliklere sahip olarak sektörde kendi alanında ilkleri bünyesinde bulundurduğunu kaydeden Kubilay Çil “Aynı zamanda pazaryeri entegrasyonu ve kapsamlı pazarlama desteği, müşteri sadakat sistemi, çok kanallı gelir modelleri, ücretsiz APP, mobil uyumlu altyapı ve API entegrasyonları sunuyoruz. Bu sayede her şey hazır olarak sunulan mağazalarda daha önce e-ticaret yapmamış bireyler ve işletmeler, kendi alan adı ve logolarıyla markalarını oluştururken, ücretsiz eğitimlerle sadece satışa odaklanarak ve sunulan yol haritasını uygulayarak düzenli kazanç sağlayan bir iş modeline sahip oluyorlar. Şu anda kendi ürünlerini imal eden üreticilerden ev kadınlarına, engelli ve emeklilerden mevcut çalışanlara kadar 3.000’in üzerinde satıcı düzenli bir kazanca kavuştu” dedi.

Mağazanolsun Hakkında:

2016 yılında Türkiye’de ve yurt dışında e-ticaret sistemini dijitalleştirip kolaylaştırmak için Yıldız Teknik Üniversitesi YTÜ Teknokent’te kurulan TekKart’ın kuruluşu olan Mağanolsun, herkes için e-ticaret” sloganıyla 2019 yılında hayata geçti. İşletme ve bireylerin en kolay şekilde e-ticaret yapmasını mümkün kılan bir altyapı sunan Mağazanolsun, firmaların kendi ürünlerini ya da ürünü bulunmayan satıcı adaylarının kendi mağazasını 1 gün içinde açarak, satışa başlamasını mümkün kılan bir teknoloji şirketidir. Çalışmalarını hem müşterilere hem firmalara hem de girişimcilere kazanç sağlayan kârlı, kalıcı ve güvenli bir alışveriş sistemi oluşturmak üzerine yürüten Mağazanolsun, satıcıların bugüne kadar yüz binlerce müşteriye ulaşmasını sağladı. 2023 yılı itibariyle Fornium markası ile İngiltere’de faaliyete başlayan Mağazanolsun, 2025 yılında Amerika ve Avrupa’da çalışmalarını hızlandırdı. Daha fazla bilgi için tıklayın: MağazanOlsun

  Hibya Haber Ajansı

© Copyright 2025 izmithaberler.com.tr Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.