Pandemi döneminde geçici olarak askıya alınan rapor doğrulama uygulaması, yeniden devreye alınarak engelli İstanbulkart sahiplerinin Sağlık Bakanlığı sistemlerindeki rapor bilgilerinin güncellenmesi gerektiği bildirildi.
BELBİM tarafından yapılan çalışmalarda 433 bin 400 kullanıcıdan 233 bin 128’inin ücretsiz ulaşım hakkının otomatik olarak uzatıldığı, 200 bin 272 kullanıcının ise rapor bilgilerinin doğrulanamadığı belirtildi. Bu kapsamda ilgili kullanıcılara SMS ile bilgilendirme yapıldı.
Açıklamada, “Engelli İstanbulkart kullanıcılarının ücretsiz ulaşım hakkından kesintisiz yararlanmaya devam edebilmesi için güncel rapor numaralarının 30 Haziran 2026 tarihine kadar BELBİM’e bildirilmesi gerekmektedir” ifadelerine yer verildi.
Güncelleme yapılmaması durumunda ise rapor doğrulaması tamamlanana kadar ücretsiz geçiş hakkının kullanılamayacağı, bu süreçte geçişlerin ücretli olarak gerçekleşeceği ifade edildi.
Sistem üzerinden doğrulaması tamamlanan kullanıcıların ise herhangi bir başvuru yapmadan ücretsiz ulaşım hakkından yararlanmaya devam edeceği aktarıldı.
Hibya Haber Ajansı
© Copyright 2026 izmithaberler.com.tr Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.